Recenze kapel. Ať už se jedná o živá vystoupení nebo o vydaná alba.

Winter Metal Attack 2011

25. ledna 2011 v 14:28 | Pigboss |  Koncerty
14. - 15.1. se konal na pražské Chmelnici již kultovní festliválek WMA, který láká rok od roku na lepší kapely,a tím si získává stále více návštěvníků. Letos tomu nebylo jinak, jen s tím rozdílem, že místo jednoho dne se kapely rozložili do dvou dnů. Nejsem si uplně jistý, jestli to byl dobrý nebo špatný tah. Návštěvnost první den asi nebyla uplně taková, jakou si organizátoři představovali, ale druhým dnem se to srovnalo :)

Přeskočíme prví den (jelikož sem tam nebyl) a jdeme na den druhý.

Jako první se představil již tradiční účastník zimního festu, a to kapela BAJONET, která byla slušným otvírákem večera. Thrash metalová parta z Prahy zaujala živelností na pódiu a optimistickým zpěvákem, na kterého se snad ani nedalo pro jeho věčný úsměv zlobit, i když místy zapomněl na melodickou linku písně a jeho zpěv zabruslil do tónin, které museli překvapit i jeho samotného. Každopádně tahle melodická kapelka hrát umí a při songu "Gotika" nezůstala jedna noha v klidu. Poklepávání se neslo sálem a při refrému se nesl sálem i chorál metalistů řvoucí z plných plic umělecký styl, po kterém se tahle (asi nejpovedenější) píseň jmenovala. Jen tak dál, příští rok se určitě na Bajonet budu těšit....

Jako druzí přišli na řadu mostečtí DEATHSTAR, kteří mě hrozně mile překvapili. Kapelu jsem až do tohoto večera neznal a přiznávám, že je mi to celkem líto, protože takhle technický a přesto melodický a poslouchatelný death metal jsem hodně dlouho neslyšel. Charizmatická kapela působila i velice sebevědomě. Bylo vidět, že na pódiích není žádným nováčkem. Nemůžu nezmínit bubeníka. To byl kurva řezník. Stylem hraní připomínal jazzmana, měl skoro až ladné pohyby, na tváři žádný brutální výraz, málem bych řekl, že neměl žádný výraz :) a řezal to luxusně.. Hodnotit jen tuhle kapelku, tak by to bylo za plnej počet.

Dalším vystupujícím byla kapela UNBORN, která zahrála jak svůj klasickej set, tak představila i novinku z alba Six Ways of Suffering. Příchodem zrzavého zla v podání Saši se začal pod pódiem tvořit kotel, který u předchozích dvou kapel bohužel chyběl. Konečně začaly lítat máničky a na Chmelnici to začalo vypadat jako na koncertě. Jelikož jsem kapelu delší dobu neviděl na živo, tak mě příjemně překvapil hlasový projev frontmana. Nevim, jestli je to tim, že zpěvák vypiloval svou techniku, nebo jsem na jeho hlas prostě a jednoduše zapomněl, ale v každém případě velice povedené vystoupení, které rozjásalo davy a vovo vo vo tom to je..

Netrpělivě čekajícíce a na patách hopsajíce jsem stál frontu na mušli, když v tom mé bystré ucho zaslechlo housle a bylo mi jasné, že na řadu přicházejí CRUADALACH. Bylo vidět, že i za celkem krátkou dobu působení si tahle početná kapela našla své fans, protože už při zvukovce bylo pod pódiem narváno. Crua nezklamali a nasadili hned z ostra. Nabídli i ochutnávku z nového EP AGNI - Unveil what's burning inside. Jedním z hlavních faktorů, proč právě tahle kapela nabírá obrovskou rychlostí nové fans, je bozpochyby charizmatický zpěvák Radalf, z kterého přímo čiší živelnost a zápal pro hudbu, kterou tahle formace tvoří. Jeho místy až úsměvné hopsání po pódiu dokáže strhnout vlnu veselí tak, že si připadáte jako ve skotské krčmě na tancovačce. Nikdy jsem si nemyslel, že tolik metalistů zná národní tance cizých kultur. Nemůžu si odpustit "slogan", který je "malinko" vykradený, ale při frontmanově bohatýrském zpěvu a hře na bubínek jsem si na něj vzpomněl:

V dobách starodávných bohů,válečníků a králů
rozjitřená země volala po hrdinovi.
Hrdinou se stal Radalf, mocný princ zocelaný v žáru bitev.

Síla..........Vášeň..........Nebezpečí..........

Jeho odvaha změnila svět!
Radalf Princ Bojovník

No, tak to bylo jen tak mimo..
Kapela na akci předvedla i novou členku tohoto tělesa, jelikož a protože multiinstrumentalistka Ewenica odchází odpočívat se zakulaceným bříškem.
Po předání květin odcházející muzikantce se čas kapely pomalu chýlil ke konci.Skupina dohrála set a opustila pódium, ale ne na dlouho. Publikum si vymodlilo ještě přídavek, kterým nemohlo být nic jiného než cover "Zlatovláska". Na tuhle kapelku jsem se těšil a nezklamali..

Teď měli přijít na řadu BELLIGERENCE a TORTHARRY, ale ať vzpomínám, jak vzpomínám...
Prostě na mě nejspíš padla společenská únava. Sice si vybavuju, že jsem se z někym šťouchal v kotli a snažil se házet vlasama, který nemám, ale po hudební stránce si toho moc nepomatuju, proto radši bez komentu.. No ale vim, že se mi to líbilo :)

Tak zase někdy.. Pac a pusu posílá strejda Pigboss

rating   9/10

2 lidé ohodnotili tento článek.