Recenze kapel. Ať už se jedná o živá vystoupení nebo o vydaná alba.

UNBORN - Křest CD

29. května 2011 v 14:27 | Pigboss |  Koncerty
Návštěva Exitu na Chmelnici je vždy večírkem plným překvapení a povětšinou i kvalitní muziky. Ani v tomto případě tomu nebylo jinak. Atmosféra sobotního večera byla taktéž vydařená, návštěvnost celkem slušná, pivo bylo studený, kluci teplý a holky vlhký ... No tak proč nezačít?

Prvním účinkujícím byla pražská formace CALIDAD, která se předvedla ještě před poloprázdným klubem. Je to určitě škoda, protože tahle thrashová banda měla slušnej "drajf". Podle mě si kapela vzala trošku mustr ze Soilwork či In Flames, ale prej sem debil, takže možná taky ne. Jejich vystoupení mělo šťávu, melodické pasáže byly parádní a barva zpěvákova hlasu velmi příjemná. Je teda pravda, že při pokusech o čistý zpěv to malinko pokulhávalo, ale kdo by to řešil. To už by se musel řešit i zvuk bicích, který nebyl úplně košér, ale to přece nechceme. Celkově kapela působila příjemně a dle mého názoru se jim otevření večera povedlo.

Vtipálci večera byli bezesporu BAJONET. Hned druhý song jsme měli možnost si poslechnout dvakrát, protože ho posrali, stopli a znova rozjeli. Taková věc se samozřejmně může stát, bohužel se pak kapela jeví jako značně neprofesionální. Dani Filth v tuzemském podání se ale nenechal vyvést z míry a jeho projev v druhém pokusu byl ještě o krapet lepší než v prvním. Nemůžu zaboha najít poznámky k písním, ale co si pomatuju podle názvů, tak songy "Šváb" a "Barva krve" byly best. Kapela na konci ještě zmákla přídavek. No zmákla... Po pár tónech se stalo to, co se stává tak jednou za deset let. Opět se nitka přetrhla a kapela musela písničku začínat nanovo. Tentokrát mi ten zkrat přišel ještě vtipnější než při prvním přerušení songu. Holt i mistr penetrátor se někdy utne.
Kdo čekal (stejně jako já), že přídavek bude Gotika, tak se šeredně mílil. Tuším, že přídavek se jmenoval "Sémě Nihilismu". Byl to sice velice podařený song, ale Gotika je Gotika....

Další na řadu přišli oslavenci dne, UNBORN. Kapela během svého setu prolítla jak svou historií, tak představila věci z alba nového, tohoto večera křtěného. Oproti předchozím dvoum kapelám zde bylo vidět, že nenarození už mají něco odehráno. Tím nechci vůbec tvrdit, že Calidad nebo Bajonet hrajou špatně, je to spíš o projevu na pódiu, sebedůvěře a schopnosti podmanit si lidi. Kapela předvedla skvělou šou, dokázala dostat lidi do varu, ale to nejdůležitější mělo teprve přijít. Křest desky "Six Ways of Suffering". Kmotrem CD nebyl nikdo jiný než Petr Korál, který pronesl slova chvály a přání, aby se kapela Unborn dostala do většího povědomí lidí. Bouchlo se nějaký to šáňo, zlilo se pár lidí a mohlo se pokračovat dál.
Všichni se dobře bavili a bylo to vidět i na výkonu. Kapela běhala po pódiu (až na bubeníka, ale to je snad jasný), Saša si málem vyšrouboval hlavu jak s ní furt točil a nakonec přišla i smrtka, která ho chtěla oddělat.
Myslím, že křest se povedl parádně. Velké díky by asi mělo směřovat i k publiku, které vytvořilo super atmosféru pod pódiem.

Jako poslední přišli potěšit naše sluchovody thrasheři VIBRATHÖRR. Mám takovej pocit, že to co měli v plánu předvést na pódiu se moc neslučovalo s realitou. Ted nemluvím o výkonu kapely, ale o šou kterou předvedla jedna mírně zmožená fanynka s pěknejma kozama. Slečna vylezla za kapelou a ukázala všem to, co by měl vidět jen její přítel, a to až po svatbě. Oděná jen do tepláků se tam svíjela na romantické songy a už jí chyběl jen ten vibrathörr. Kdyby na ní někdo náhodou měl kontakt, tak by nebylo od věci ho sem šoupnout. Spousty kapel by určitě slečnu za pár panáků angažovala :) Návštěvnost jejich koncertů by stoupala a nemuseli by se ani moc starat o pódiovou choreografii .
Ale nebudu tu psát o vibrátoru, ale o vibrathörru. Parádní výkon, parádní zvuk, parádní šou, parádní, parádní a parádní. Přeřvaný řezavý coreový ryfy zvedaly ze židle, frontman řval taky jak o život a já myslel že mi za chvíli praskne hlava z toho masakru co sem viděl a hlavně slyšel. Ale jak říkají samotní vibrathörr: " Dokud neteče mozek z uší, není to moc nahlas!"

Večírek to byl inu podařený. Kdo nedorazil, ten prohloupil.

rating 9,666/10

5 lidí ohodnotilo tento článek.