Recenze kapel. Ať už se jedná o živá vystoupení nebo o vydaná alba.

UNBORN - Six Ways Of Suffering

20. června 2011 v 15:26 | Pigboss |  Alba
Nebyl jsem si celkem jistý, zda psát recenzi na tuhle bandu, páč nejsem extra velkým fanouškem tuzemského thrash-metalu, ale po návštěvě klubu a poslechnutí jejich živé produkce, jsem se ujistil v tom, že tohle cenu má. Než ale začnu vychvalovat vše až do nebes, tak musím dát hned jedno mínus, a tím je pro mě minutáž alba.

Po posledním počinu z roku 2007 honosící se názvem VOICE OF HATE, kde stopáž poprvé v jejich historii překročila hranici šesti skladeb (měla jich jedenáct), jsem čekal něco podobného. Ale chyba lávky. Kapela se opět uchýlila ke skromnější, a to šestiskladbé verzi. Album je vydané po čtyřech letech a je v rozsahu DEMA. Pro mě tedy trošku zklamání a určitě veliká škoda, protože tahle placka by si to zasloužila.
Ještě mě vlastně napadá jedno malililinkaté pokárání. Grafik se na přebalu CD bezesporu vyřádil a odvedl parádní práci. Booklet zaujme, neurazí a vypadá prostě fantasticky, ale příště bych si možná nechal od nějakého jazykového mága (nebo pomocí Googlu ) zkontrolovat, zda jsou všechna slovíčka napsaná tak, jak by měla být a neobsahují-li chyby či překlepy. Ale to je jen tak mimochodem a vlastně je to úplně jedno.

Celkový výsledek je parádní. Co bych ale ještě vytáhl nad vše ostatní je zpěv. Frontman se zde předvedl jako profesionál. Na CD předvedl kolik barev hlasu má a jak s nima umí pracovat. Dlouho jsem neslyšel takovou hlasovou rozmanitost naskládanou jen v šesti písních. Hned první song Triumph Of Manipulation byl předzvěstí toho, že album SIX WAYS OF SUFFERING nebude jednotvárné a nudné. Mimochodem refrén písně výše zmiňované je tak nakažlivý, že se mi pořád přehrává v hlavě.
Druhým songem v pořadí se zas předvedla sólová kytara. V No Escape je vidět, že muzikanti z UNBORN nejsou jen řezníci, kteří do svých nástrojů řežou bez rozmyslu, ale jsou to romantické duše poznamenané tklivými tóny rockových balad. Sólo v druhé polovině songu je toho jasným důkazem :) Každopádně velice povedená věc je toto.
Nicméně podle mě nejlepší song z celého alba je No Second Chance. Pomalý nájezd před rozpoutáním pekla je brilantní. Tahle písnička mě posadila na prdel hned při prvním poslechnutí. Doporučil bych ho všem, kteří ještě UNBORN neznají, protože po tomhle songu podlehnou kouzlu kapely. Z téhle písně vyzařuje hrdost, odhodlání a nasranost. KURVA JÓÓÓ!!!! Posledních 50 vteřin je neuvěřitelně melodických a prostě si to du zase pustit
Za zmínku určitě stojí i Silent Evil. Zase hrozně povedená věc. Tahle píseň není tolik o zpěvu, jako ostatní songy, ale o práci kapely a ukázání svých kvalit. No a povedlo se... Krásné melodické refrény podbarvené sólovkou a dokonce se dá zaslechnout i čistý zpěv. \m/

CD je našlapané od začátku až na konec a nemůžu (i když to dělám rád) napsat nic negativního.
Profesionálně zahrané, perfektní zvuk, melodičnost jak sviňa, žádná nudná pasáž, prostě úctyhodý výkon. Opět začínám poslouchat ten náš thrash-metal...

rating 10/10